Fenntarthatósági Témahéten is jártunk

Fenntarthatósági Témahéten is jártunk

Fenntarthatósági Témahéten is jártunk Immáron 7. éve került megrendezésre Áder János, leköszönő köztársasági elnökünk, fővédnökségével a Fenntarthatósági Témahét, ami évente közel 350 ezer diákot ér el. A programot az Emberi Erőforrások Minisztériuma hirdette meg.

Az eseménysorozat célja, hogy az iskolákból kiindulva eljuttassa a fenntarthatóság üzenetét a diákokhoz és a diákokon keresztül közvetítse a családok és az egész társadalom felé. A fenntarthatóság komplex világából minden évben 3+1 témát jár körbe a Fenntarthatósági Témahét. Idén a környezeti-gazdasági társadalmi fenntarthatóság kérdéskörét, összefüggéseit bemutatva a víz, az egészségvédelem, a felelős fogyasztás, illetve a hulladék, mint állandó téma került kidolgozásra. A Témahéten a szervezők lehetőséget biztosítottak arra, hogy az iskolai programok, tanórák részeként a fenntarthatóságért elkötelezett szakemberek (önkéntesek) kiálljanak a gyerekek elé és a saját példájukkal, gondolataikkal erősítsék a Témahét üzenetét. A Témahét keretén belül önkéntesként adott elő Kovács Károly, a Magyar Víz- és Szennyvíztechnikai Szövetség elnöke három budai általános iskolában és Horváth Bálint, a Pureco Kft. ügyvezetője, a Hungarian Water Partnership főtitkára a budapesti Nyitott Világ Fejlesztő Iskolában, valamint egy budaörsi általános iskolában. Az előadások során előadóink - életszerű példákon keresztül - igyekeztek a gyerekeknek bemutatni a víz értékét, a vízügyi szakma feladatait a víztisztítás és szennyvíztisztítás területén, valamint további iránymutatást adni a tudatos vízfelhasználással kapcsolatban.

A program lehetőséget biztosított a Témahetet támogató szervezetek számára, hogy külső látogató helyszíneken iskolásokat fogadhassanak. Így társcégünk, a Puraset Kft. is aktív résztvevőként jeleskedhetett a programban és egy iskolás csoportot fogadott jászfényszarui telephelyén, ahol a diákok betekintést nyerhettek a víztisztítás mindennapi munkálataiba. Reméljük, hogy előadásainkkal értéket közvetíthettünk a gyerekek felé és a következő években is hozzájárulhatunk gondolkodásmódjuk alakításában.